Podpora v štúdiu pre deti palestínskych utečencov 2022

Názov projektu: Podpora v štúdiu pre deti palestínskych utečencov
Miesto implementácie: Utečenecký tábor Dbayeh, Bejrút, Libanon
Projektový partner: Little Sisters of Nazareth
Počet príjemcov pomoci: 20 detí + ich rodinní príslušníci
Suma na podporu projektu: 18 840 EUR

Utečenecký tábor Dbayeh v blízkosti Bejrútu oficiálne vznikol v roku 1952. Jeho obyvatelia sú Palestínci hlásiaci sa ku katolíckej viere, ktorí opustili svoje domovy z dôvodu ozbrojeného konfliktu medzi Izraelčanmi a Palestínčanmi, po vzniku štátu Izrael v roku 1948. Momentálne v tábore žije už štvrtá generácia utečencov, ktorá sa živia príležitostnými prácami napr. v stavebnom priemysle.

Následkom občianskej vojny v Libanone bola v tábore zničená miestna škola, ktorá už nebola nikdy riadne opravená, pretože štát poznačený vysokou mierou korupcie a ekonomickou nestabilitou nemá dostatočná finančné zdroje na jej rekonštrukciu. Z tohto dôvodu deti zvykli navštevovať školy v blízkom okolí tábora. Počas dochádzania mestskou dopravou do škôl však boli niektoré deti viackrát obťažované. Najchudobnejšie rodiny žijúce v tábore, ktoré deťom z finančných dôvodov nevedeli zabezpečiť alternatívny spôsob prepravy, preto odmietali posielať deti do školy verejnou dopravou, čím však deti stratili prístup k vzdelaniu.

Na vzniknutú situáciu chudobných rodín so školopovinnými deťmi bez možnosti bezpečnej prepravy reagovala komunita Malých sestier z Nazaretu, ktorá v tábore dlhodobo pôsobí.

Projekt preto pokrýva náklady spojené so súkromnou dopravou pre deti zo sociálne najslabších rodín s cieľom zabezpečiť im možnosť vzdelania. Okrem dopravy im projekt zabezpečuje doučovanie, školské pomôcky a materiálne vybavenie, vďaka ktorému môžu deti chodiť do školy.

Vďaka podpore z projektu môdeti z najchudobnejších rodín palestínskych utečencov chodiť do školy a tak mať nádej na lepšiu budúcnosť, ako ich rodičia. Zabezpečenie dostupnosti základného vzdelania pre najzraniteľnejšie deti projekt zároveň predchádza vzniku tzv. „stratenej generácie, t.j. generácii mladých ľudí, ktorí ako deti nemali prístup k vzdelaniu.