Aktuality

Čo máme nové?

SKCH: Kampaň proti obchodovaniu s ľuďmi sa presúva na bratislavské letisko

pridal: wp-dev | dátum: 25. februára 2014 | kategória: Aktuality

BRATISLAVA. 24. februára 2014 – Kampaň, ktorá upozorňuje na fenomén obchodovania s ľuďmi s názvom „Ľudia nie sú na predaj – GIFT box Slovakia“ sa presunula na Letisko Milana Rastislava Štefánika v Bratislave. Záujemcovia si ju budú môcť pozrieť v odletovej hale až do 10. marca 2014. Následne sa kampaň z hlavného mesta presunie do regiónov.

Interaktívna kampaň GIFT boxu pozostáva z veľkej „darčekovej krabice“, vo vnútri ktorej návštevníci prostredníctvom príbehov a fotografií obetí obchodovania s ľuďmi spoznajú krutú realitu obchodovania s ľuďmi, ktoré sa stalo novodobým otroctvom,“ vysvetlil generálny sekretár SKCH Radovan Gumulák.

Letisko sme zvolili symbolicky, pretože stovky Slovákov a Sloveniek ročne odlietajú za prácou do západnej Európy. Najviac obetí obchodovania s ľuďmi máme práve z Veľkej Británie. Tá patrí medzi krajiny, do ktorých z Letiska M. R. Štefánika minulý rok odletelo najviac pasažierov,“ uviedla projektová manažérka projektu Stop obchodovaniu s ľuďmi Andrea Bezáková. Medzi ďalšie cieľové krajiny, kde najčastejšie končia podvedení Slováci patrí Nemecko, Belgicko, Česká republika a Švédsko.

GIFT box symbolizuje spôsob akým obchodníci lákajú svoje obete na falošné sľuby. Ľudia sú fascinovaní „obalom“, ženú sa za vidinou lepšej budúcnosti. Keď však vstúpia do vnútra, uvedomia si, že boli podvedení. Sú konfrontovaní s hroznou realitou vnútenou obetiam obchodovania s ľuďmi. Príbehy na stenách GIFT boxu sú založené na skutočných udalostiach, ku ktorým došlo v Slovenskej republike, fotografie sú ilustračné.

Kampaň pripravilo Ministerstvo vnútra SR v spolupráci so Slovenskou katolíckou charitou a autormi myšlienky kampane, organizáciou STOP THE TRAFFIK a Globálnou iniciatívou OSN pre boj proti obchodovaniu s ľuďmi. Slovensko sa touto kampaňou zapája do globálneho projektu zameraného na boj proti obchodovaniu s ľuďmi a jeho tragickým následkom.

Aj týmto spôsobom chce MV SR spolu s Charitou apelovať na našich občanov, aby si pred letnou sezónou, kedy mnohé agentúry ponúkajú sezónnu prácu v zahraničí, dávali pozor a všetky potrebné informácie si vopred overili. Cieľom kampane je prísť bližšie k ľuďom, zaujať ich a pričiniť sa o to, aby si pred vycestovaním za prácou do zahraničia dávali pozor, chránili sa a nevytvárali šance pre bezcitných obchodníkov, ktorí môžu ich situáciu zneužiť.

Informácie o najbližších termínoch a miestach, kde bude kampaň predstavená verejnosti nájdete tu.